"W pradawnej cywilizacji Shurimy mag Xerath poświęcił się swojej największej pasji, czynieniu magii. Wierzył, że jeśli zgromadzi wystarczającą moc, zdoła wejrzeć w serce Runeterry i poznać wszystkie tajemnice tak historii, jak i wszechświata. Magia ta była zbyt potężna, by dała się skupić w śmiertelnej powłoce, lecz poszukiwanie nieskończonej mocy stało się obsesją Xeratha. Z każdym sukcesem jego siła rosła, za każdy krok płacił jednak cenę. Rosnące umiejętności magiczne Xeratha wyniszczały jego ciało. Stojąc w obliczu porażki, mag zwrócił się ku niebezpiecznemu rytuałowi, aby porzucić okowy udręczonego ciała. Gdyby mu się powiodło, zyskałby nieśmiertelność; w przeciwnym razie czekało go unicestwienie. Niszczycielska magia wyzwolona podczas rytuału spowodowała w Shurimie wiele zniszczeń. Gdy opadł pył, wyłonił się z niego Xerath, jako wszechpotężna istota powstała z magicznej mocy.
Wyzwolony ze swej cielesnej powłoki, Xerath dysponował niemalże nieograniczoną mocą. Jego chaotyczny rytuał przeraził jednak pozostałych magów z Shurimy, lękających się, że obsesja Xeratha obróci ich królestwo w perzynę. Po straszliwej walce pokonali Xeratha, lecz nie zdołali zniszczyć jego mistycznej postaci. Nie mając wyboru, uwięzili go w zaklętym sarkofagu i zapieczętowali go w podziemnym grobowcu. Tysiąclecia mijały, cywilizacje rodziły się i upadały, a więzienie Xeratha zniknęło z kart historii. Przez wieki energia ożywiająca maga ścierała się z sarkofagiem i osłabiała zaklęcia, którymi był spowity. Wreszcie Xeratha wyzwolił magiczny wybuch, który strzaskał jego więzienie, lecz zniszczony sarkofag wciąż więził moc czarownika. Pragnąc uwolnić się od tego brzemienia, Xerath zainteresował się magią nexusów Valoran i odkrył, że potrafi pochłonąć ich moc. Nexusy miały jednak strażników: kapryśnych czarodziejów zwanych przywoływaczami. Xerath wiedział, że kluczem do jego więzienia jest zdobycie zaufania przywoływaczy, więc zaoferował, że odda swą moc na ich usługi w League of Legends.
„Nie łaknę zemsty. Czas przyniósł zgubę magom Shurimy. Jeno ja pozostałem.” Xerath, Wszechpotężny Mag"
Xerath to mój ulubiony champion. Jest widoczny nawet w moim avatarze. Doskonale odzwierciedla mój styl gry. Jest typowym AP carry, jednak cechuje go nietypowy, imponujący zasięg, dzięki czemu niezwykle trudno pokonać go na midzie. Słabo nadaje się na lane, ze względu na Q lecące po linii prostej. W tym poradniku pokażę jedyny słuszny mój własny build i styl gry.
Skille:
Ascended Form - Xerath żywi się magiczną mocą, zwiększając swoją odporność na ataki fizyczne. Zmienia 15% mocy umiejętności w wartość pancerza.
Całkiem dobry pasyw, który pozwala dłużej przetrwać ataki AD carry lub bruisera przeciwnika. Nie przeceniajmy go - to jednak tylko 15% AP.
Arcanopulse (Q) - Wystrzeliwuje dalekodystansowy promień energii, który zadaje 75/115/155/195/235 (+0.6) pkt. magicznych obrażeń wszystkim trafionym celom.
Cena
65/70/75/80/85 pkt. many
Zasięg
Zwykły: 900 Locus of Power: 1300
Chleb z masełkiem powszedni Xeratha. Bierzemy to na 1 lvl i zaczynamy maksować na 4 lvl (z przerwą na ulti). Ma duży range i wbrew pozorom wcale nie łatwo go uniknąć. Nasz podstawowy harrasing tool.
Locus of Power (W) - Xerath podłącza się do źródła mocy, zyskując zwiększony zasięg czarów i 10/15/20/25/30% przebicia odporności. Trwa 8/8/8/8/8 sek. lub do momentu wyłączenia.
Po zakończeniu prędkość ruchu Xeratha jest zwiększona o 35/35/35/35/35% na 2/2/2/2/2 sek.
NAJWAŻNIEJSZY skill Xeratha, który wyróżnia go z tłumu AP carry. Bierzemy go na 3 lvl (chyba że przeciwnik bije na większy dystans niż my - wtedy na 2 lvl) i maksujemy na koniec. Dlaczego na koniec, skoro jest najważniejszy? bo maksowanie daje tylko Magic Pen. i CD , a to przyda się dopiero pod koniec mid game i w late game.
Mage Chains (E) - Zadaje 70/120/170/220/270 (+0.7) pkt. magicznych obrażeń i oznacza cel Niestabilną Magią.
Niestabilna Magia: Następny czar Xeratha, który trafi w ten cel, ogłuszy go na 1.5/1.5/1.5/1.5/1.5 sek.
Cena
70/75/80/85/90 pkt. many
Zasięg
Zwykły:600 Locus of Power:1000
Nasz najsilniejszy skill, bierzemy go na 2 lvl. Maksujemy po Arcanopulse. Dlaczego po Arcanopulse, skoro Mage Chains ma większe dmg i może ogłuszyć? Bo Arcanopulse ma ładniejszy obrazek ma większy zasięg. Proste?
Arcane Barrage (R) - Wybuch magicznej energii, który zadaje 125/200/275 (+0.6) pkt. magicznych obrażeń wszystkim przeciwnikom znajdującym się w zasięgu. Można użyć do 3 razy w ciągu 12/12/12 sek., zanim zacznie się odnawiać.
Cena
150/180/210 pkt. many
Zasięg
Zwykły: 900 Locus of Power: 1300
Zajebisty pr0 mega uber motherfucking Nasz najlepszy skill. Działa jak ulti Kog` Maw'a, Jednak my możemy odpalić je co 0,5 sek., ale tylko 3 razy. Jednak cd jest mały.
Spelle:
Koniecznie:
Dodatkowo:
Najlepsze: - Standardowo do Castera
- Jak kto woli.
- Dodatkowe AP nie zaszkodzi.
Słabe: - nie potrzebujemy IMO
- Mały range, no i mamy stuna.
Beznadziejne:
- Możemy brać do pary z Infinity Edge.
- Na tym buildzie mana może skończyć się do 6 lvl, więc nie.
- Czy Xerath ci na supporta wygląda?
,
- Nie...
- To dla tanka.
- Tak kurwa, i co jeszcze?!
Runy i Masteries:
Runy:
-Marki Flat AP
-Seale Mana Regen
-Glyphy AP per level
-Quinty Ap per level LUB flat AP LUB 2 Flat 1 Per level
Masteries:
Build:
Zaczynamy od . Następnie kupujemy
. Później
, następnie
, i wreszcie
. Jedno miejsce jest wolne, przeznaczone dla przedmiotu SYTUACYJNEGO. Może być to:
- Jeżeli mamy problem z trafianiem ze skilli lub nas focusują, składamy przed Morello Evil Tome.
- Jeżeli u przeciwnika jest heavy magic resist.
- Jeśli jesteśmy GŁUPI.
-Co chcemy.
Styl gry:
Early:
Lecimy na mida. Zaczynamy harrasować, gdy tylko przeciwnik wejdzie w nasz zasięg. Jeżeli szczęście nam dopisze, zdobędziemy tu ok. 2-3 fragów.
Mid:
To samo co w early, z tą różnicą, że chodzimy na ganki, jeżeli jest taka możliwość, a jeżeli jesteśmy często gankowani, kupujemy i stawiamy wardy.
Late:
Mamy ok. 500 AP, więc niszczymy WSZYSTKO. Pamiętamy o inicjacji z R, i staramy się trzymać z tyłu teamfighta.
DA END
Mam nadzieję, że poradnik się przyda. Do zobaczenia na Fields of Justice!
Offline